La promotora es queixa del tracte rebut d'un neuròleg que va emetre un diagnòstic molt diferent del que va emetre amb posterioritat un especialista privat. També es queixa del silenci i la inactivitat de l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (en endavant ICAM), que no ha donat resposta a una reclamació que hi va formular sobre l'atenció que va rebre i sobre la contradicció de les proves d'un electromiograma.
De la informació rebuda es desprèn que l'Administració va adoptar les mesures oportunes per revisar el cas plantejat per la persona interessada i corregir el silenci de l'ICAM. Per això, sens perjudici del resultat de la demanada que la persona interessada va interposar davant del jutjat social i que està pendent de judici, el Síndic ha de finalitzar les seves actuacions i arxivar l'expedient.
Això no obstant, en relació amb la reclamació que va formular la persona interessada, el Síndic suggereix al Departament de Salut que, en altres casos com aquest, i quan un ciutadà s'adreci a l'Administració sanitària per formular una reclamació per escrit, cal que se'l correspongui sempre per escrit i se li donin les explicacions corresponents, en el temps i la forma deguts.
També recorda al Departament que, en tots els casos d'intervenció d'un òrgan de l'ICAM, en les seves relacions amb les persones que avalua, ha de ser diligent, correcte i accessible i ha de tractar-les amb cortesia i amb el respecte i la consideració que mereix llur dignitat.