La promotora de la queixa exposa que en data 11 de febrer de 2014 va presentar una reclamació de responsabilitat patrimonial a l'Ajuntament de Pallejà per una caiguda a la via pública, la qual exposa que va ser deguda al mal estat de la calçada. Tot i això, des de la resolució d'admissió a tràmit de la reclamació i proposició de prova, de 24 de març de 2014, no ha rebut cap altra notificació de l'Administració.
L'Ajuntament ha informat que ha desestimat la sol·licitud de rescabalament de la persona interessada per manca de nexe causal entre el funcionament dels serveis públics i els danys que aquesta persona manifesta que va patir com a conseqüència de la caiguda. Tot i això, el Síndic fa les consideracions següents:
En primer lloc, no consta que, d'acord amb el que estableix l'article 80.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la persona que va instruir l'expedient rebutgés la pràctica de la prova testifical, per improcedència o manca de necessitat, per mitjà d'una resolució motivada. És a dir, en la tramitació es va ometre el pronunciament de l'Administració, tot i que aquest és un mitjà admissible i que si escau cal practicar amb independència de la valoració posterior.
En segon lloc, sembla que al seu dia es va demanar un informe als Serveis Tècnics Municipals sobre l'estat de la calçada i la vorera en el punt en què va caure la promotora, segons el qual no es va detectar cap anomalia. Sí que es va observar que a la unió de la calçada amb la vorera hi havia un canal de formigó, alguns trams del qual no es trobaven en perfectes condicions. I s'afegia que la zona habilitada per a la circulació de vianants estava en bon estat i la zona habilitada per a la circulació de vehicles seria arranjada per la brigada municipal. Tot i això, l'existència d'aquest informe no s'esmenta en la resolució.
I en tercer lloc, entre la data en què la promotora va presentar l'escrit de proposició i pràctica de proves fins al moment en què es va dictar la resolució de la reclamació ha transcorregut un termini de temps que supera amb escreix el termini reglamentàriament establert per a la tramitació d'aquests expedients.
Per tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament que doni les ordres oportunes per tal que en la tramitació d'aquest tipus de reclamacions s'observi el procediment legalment i reglamentàriament establert pel que fa a la denegació motivada de les proves proposades i amb relació als terminis per a la instrucció i resolució dels procediments, per tal que d'ara en endavant els tràmits i la durada del procediment de les reclamacions de responsabilitat patrimonial s'ajuntin a uns estàndards admissibles i raonables.