La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb els inconvenients i problemes amb què es troben les persones que pateixen epilèpsia, tant quan van a l'escola com quan han d'accedir al mercat laboral.
Segons explica, el dia 20 de gener de 2011, es va reunir amb representants del Departament de Salut per exposar-los la situació, però no l'han tornat a convocar per explicar-li els resultats de les gestions que es van comprometre a dur a terme en relació amb aquesta problemàtica.
El Departament de Salut informa de les actuacions que ha efectuat amb altres departaments, des del gener de 2011, en relació amb les dificultats amb què es troben les persones que pateixen epilèpsia, tant a l'escola com per accedir al mercat laboral.
Tot i això, el Departament no indica si s'ha posat en contacte amb la promotora de la queixa, tal com, segons manifesta la persona interessada, es va comprometre a fer.
Per tant, el Síndic recorda al Departament que, de la mateixa manera que l'Administració té el deure legal de contestar tots els escrits formulats per les persones que s'hi dirigeixin d'una manera raonada i donant resposta a allò que han plantejat, aquest deure també s'ha d'entendre respecte de les situacions en què, com en aquest cas, la demanda d'informació s'ha efectuat mitjançant una reunió.
En aquesta línia, el Síndic suggereix al Departament que es posi en contacte amb la persona interessada o amb alguna de les persones que va assistir a la reunió i se'ls faciliti tota la informació i/o documentació relacionada amb les qüestions que van plantejar en la reunió de gener de 2011.
D'altra banda, atès que s'ha comprovat que el Departament de Salut duu a terme actuacions relacionades amb l'atenció a persones afectades d'epilèpsia, el Síndic dóna per acabades les seves actuacions en aquest assumpte.