Resolució
Q-03164/2010 Manca de resolució de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials d'una sol·licitud de prestació econòmica per al manteniment de les necessitats bàsiques.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 12/07/2010
Data de l'últim moviment 19/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (en endavant ICASS) per la manca de resolució a la sol·licitud de prestació econòmica per al manteniment de les necessitats bàsiques que va presentar el desembre de 2009.

Contingut

Un cop estudiat el contingut de l'informe tramès per l'ICASS amb relació a aquest cas, el Síndic destaca que entre la data en què es va presentar la sol·licitud i la data en què es va informar el Síndic que s'havia iniciat l'estudi d'aquesta sol·licitud van transcórrer nou mesos.

Així mateix, el Síndic constata que van transcórrer un total d'onze mesos fins que es va dictar la resolució de la sol·licitud i que, per tant, es va superar amb escreix el termini de què disposa l'Administració per resoldre.

Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'ICASS que l'actuació de les administracions públiques s'ha de regir per principis d'eficàcia i celeritat, i que cal respectar els terminis que té l'Administració per resoldre els procediments. Alhora, el Síndic posa un èmfasi especial en el fet que la demora en la tramitació d'aquestes sol·licituds afecta de forma molt negativa els drets de les persones interessades, tenint en compte el caràcter de la prestació que sol·liciten.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/08/2010 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/02/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/04/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució