El promotor de la queixa exposa que va presentar la sol·licitud a les oficines de l'Ajuntament de Barcelona en data 22 de desembre de 2014.
El Síndic posa de manifest que en aquest cas s'ha superat el termini de resposta establert a la normativa aplicable, i que l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments, i de notificar-la a les persones interessades dins el termini establert legalment amb les úniques excepcions que són previstes expressament per aquests preceptes. Aquest deure ha estat àmpliament reiterat pel Síndic i ha estat inclòs com un dels principis bàsics del Codi de bones pràctiques administratives.
Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que doni les instruccions pertinents per tal que es tramiti la sol·licitud presentada per la persona interessada i s'endeguin els tràmits necessaris per resoldre-la.