Resolució
Q-03206/2013 Manca de resolució d'una sol·licitud de reactivació de la prestació de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 30/04/2013
Data de l'últim moviment 30/06/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució de la sol·licitud de reactivació de la prestació de renda mínima d'inserció que va presentar el setembre de 2012.

Segons l'informe social de l'Ajuntament de Sabadell, la situació familiar és cada dia més precària, i tenen un deute acumulat atès que no poden fer front a la quota mensual del lloguer.

Contingut

En l'informe del Departament d'Empresa i Ocupació s'assenyala que la sol·licitud de represa de la prestació es va valorar favorablement el setembre de 2012 però que no va entrar en nòmina per manca de disponibilitat de crèdit, i que en la data de l'informe hi havia altres expedients amb prioritat. 

S'ha de tenir en compte que la normativa reguladora de la renda mínima d'inserció estableix expressament que la prestació s'ha de reprendre si desapareixen les circumstàncies que n'han motivat la suspensió. Així ho disposa l'article 22 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció. 

També cal valorar molt especialment les conseqüències i perjudicis extremadament greus que es poden produir quan les persones es troben en una situació de necessitat que, objectivament valorada, necessita aquest suport econòmic, i no reben la prestació. 

D'acord amb tot això, i tenint en compte el temps que ha transcorregut des que es va valorar que era pertinent la reactivació de la prestació, el Síndic suggereix al Departament que, sense més demora, dicti resolució sobre la sol·licitud de reactivació de la prestació de renda mínima d'inserció a nom de la persona interessada, i que es reprengui el pagament a partir del setembre de 2012.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/04/2013 Síndic Municipal de Greuges de Sabadell Acusament de recepció
26/06/2013 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/08/2013 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/12/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/01/2014 Síndic Municipal de Greuges de Sabadell Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
30/01/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
06/03/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
19/06/2014 Síndic Municipal de Greuges de Sabadell Irregularitat
19/06/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
30/06/2014 Síndic Municipal de Greuges de Sabadell Comunicació a l'Ombudsman del seguiment finalitzat
30/06/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat