Resolució
Q-03291/2015 Manca de pagament de la renda bàsica d'emancipació

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Subvencions i ajuts a l'habitatge
Data d'inici 13/05/2015
Data de l'últim moviment 14/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barberà del Vallès Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

La promotora de la queixa exposa la seva disconformitat amb l'actuació de l'Oficina Municipal d'Habitatge (en endavant OMH) de Barberà del Vallès en la tramitació de la sol·licitud de renda bàsica d'emancipació (en endavant RBE) que va presentar en data 9 de juliol de 2010.

Exposa que quan es va traslladar a Viladecans i es va adreçar a l'OMH d'aquest municipi li van comunicar que no tenien constància de cap expedient de sol·licitud d'RBE a nom seu. A l'Agència de l'Habitatge de Catalunya (en endavant AHC) li van confirmar que no tenien constància del seu expedient. Posteriorment, l'AHC la va informar que la seva sol·licitud formava part d'un grup d'expedients que no es van arribar a tramitar, però que l'Ajuntament de Barberà del Vallès tenia previst assumir el pagament dels imports als quals hauria tingut dret. Tot i això, la promotora manifesta que no ha rebut cap pagament ni cap resposta formal per part de l'Administració. 

El Síndic ja va tramitar diverses queixes per aquesta mateixa qüestió els anys 2012 i 2013, i també va obrir una actuació d'ofici l'any 2013, en el marc de la qual va concloure que a l'OMH de Barberà del Vallès es va produir un retard en la introducció de les dades en el sistema de gestió informàtica dels expedients, i que l'OHM era la única dependència administrativa que podia dur un control de la correcta recepció informàtica, per part de l'AHC, de les sol·licituds de l'ajut, ja que era on els interessats havien registrat tant la petició com la documentació. L'OMH de Barberà, davant les consultes de les persones interessades i atès el temps que havia transcorregut des que havien presentat la seva sol·licitud, podia haver requerit informació directament a l'AHC, amb la qual cosa s'hagués detectat el problema. Per tant, el Síndic va recomanar a l'Ajuntament de Barberà del Vallès que es fes càrrec dels imports que haurien d'haver cobrat les persones interessades en cas que complissin els requisits i mentre poguessin ser beneficiaris d'aquest ajut.

Pel que fa al cas concret d'aquesta queixa, i atès que s'ha comprovat que la sol·licitud d'RBE presentada per la promotora es va veure afectada per la mateixa problemàtica relativa al retard per part de l'OMH de Barberà del Vallès a l'hora d'introduir les dades en el sistema de gestió informàtica dels expedients de l'RBE, el Síndic demana a l'Ajuntament de Barberà del Vallès que es faci càrrec del pagament de l'import que li correspondria a la promotora en concepte d'RBE, un cop comprovat que la seva sol·licitud compleix amb els requisits establerts en la normativa reguladora d'aquesta prestació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/05/2015 Ajuntament de Barberà del Vallès Irregularitat
20/05/2015 Ajuntament de Barberà del Vallès Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
06/07/2015 Ajuntament de Barberà del Vallès Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
30/10/2015 Ajuntament de Barberà del Vallès Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
17/11/2015 Departament de Territori i Sostenibilitat Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
14/01/2016 Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració

Expedients Relacionats

Q-08847/2013
Q-08943/2013
AO-09054/2013
Q-06467/2013