La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta al recurs d'alçada que va presentar a l'oficina de Benestar Social i Família de Terrassa- Les Arenes el 24 d'abril de 2015 contra la resolució de revisió d'ofici de la participació de la persona beneficiària en el finançament dels serveis socials no gratuïts de data 10 de març de 2015 en relació amb l'expedient de dependència de la seva filla.
El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
Així mateix, l'article 115.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa del recurs d'alçada és de tres mesos comptadors des de la data en què el recurs ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-lo.
D'acord amb tot això, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació del recurs d'alçada presentat per la promotora, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.