La promotora es queixa del retard en la resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) d'una sol·licitud de reconeixement de grau de discapacitat, que va formular el 9 de novembre de 2009, cosa que comporta un incompliment del termini màxim de resolució establert legalment.
També manifesta que ha presentat una reclamació davant del DASC per aquest motiu, però que no n'ha rebut tampoc cap resposta.
El DASC indica en el seu informe de data 16 de novembre de 2010 que encara no hi havia data assignada per a la valoració de la sol·licitant.
En canvi, la persona interessada ha comunicat que va passar la visita de valoració al centre d'atenció al discapacitat (CAD) de Mataró el passat dia 18 de novembre. Per tant, el Síndic espera que en breu es pugui resoldre definitivament el procediment i que la promotora pugui disposar del certificat corresponent, als efectes que cregui oportuns.
Per això, el Síndic recorda la necessitat que s'impulsin d'ofici els tràmits necessaris per a l'emissió de la resolució que correspongui, d'acord amb el criteri de celeritat que ha de presidir l'actuació administrativa i, consegüentment, que es dicti la resolució sobre la sol·licitud formulada per la persona interessada com més aviat millor.
De conformitat amb això, demana que se li comuniquin la data i el contingut de la resolució que es dicti sobre aquesta sol·licitud.