El Síndic s'adreça al Departament d'Innovació, Universitats i Empresa per conèixer quin és el procediment seguit en l'avaluació de les PAU dels alumnes amb sordesa profunda; quin és el motiu que justifica que els correctors no coneguin la discapacitat dels alumnes i si s'ha estudiat la necessitat de prendre mesures d'adaptació als alumnes sords en les proves de llengua o la possibilitat que s'examinin d'un únic idioma.
De l'estudi de l'informe tramès pel Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, no se'n desprèn una actuació irregular de l'Administració, però es constaten contradiccions amb el que feia constar la persona promotora de la queixa.
Per aquesta raó, el Síndic s'ha adreçat a la persona interessada perquè informi més detalladament dels problemes amb els quals s'havien trobat les alumnes sordes a qui havia fet referència.
Atès el temps transcorregut sense que la persona promotora de la queixa hagi respost la sol·licitud d'ampliació de dades, el Síndic ha cregut convenient demanar al Departament d'Economia i Coneixement que l'informi sobre si hi ha hagut noves adaptacions en les PAU del curs 2010-2012.
El Departament d'Economia i Coneixement informa que les adaptacions per als alumnes sords a les proves PAU del curs 2010-2012 han estat les mateixes que les quevan ser comunicades l'octubre de 2009.
Atès que no s'ha rebut cap queixa més respecte d'aquest assumpte, el Síndic finalitza les seves actuacions.
Tot i això, ha suggerit al Departament d'Economia i Coneixement que tingui en compte les aportacions de les entitats i associacions de persones amb sordesa i de les seves famílies per tal de millorar l'accés d'aquests alumnes a la universitat.