Resolució
Q-03432/2015 Manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a una sol·licitud de revisió del grau de discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 18/05/2015
Data de l'últim moviment 22/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Contingut

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la sol·licitud de revisió del grau de discapacitat que va presentar el seu marit el 14 de gener de 2015 al centre d'atenció a les persones amb disminució (CAD) de Terrassa.

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud de revisió del grau de discapacitat presentada pel marit de la promotora, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'ha superat el termini legalment establert.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
26/05/2015 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
09/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
23/07/2015 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Irregularitat
27/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
18/09/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat