Q-03455/2009 | Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de revisió de la resolució de reconeixement de dependència per empitjorament. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora exposa que el dia 28 de juliol de 2008 va presentar al Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) una sol·licitud de revisió per empitjorament de la resolució de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis vinculats, mitjançant el Consell Comarcal del Priorat, i encara no ha rebut resposta. La persona interessada exposa que en la resolució de data 4 d'octubre de 2007 se li reconeixia un grau II nivell 1 de dependència, i que el seu estat des de llavors ha empitjorat considerablement. Per això presenta aquesta sol·licitud de revisió del grau de dependència per empitjorament juntament amb un informe mèdic que ho acredita. De tota manera, el grau i el nivell de dependència reconeguts a la persona interessada, segons el calendari establert a la Llei, són executius a partir de l'1 de gener de 2009.
El DASC comunica que, efectivament, s'ha detectat un error material en la redacció de l'apartat del dictamen, el qual ja ha estat rectificat. D'acord amb aquesta informació, si bé s'ha esmenat l'error detectat, el Síndic recorda al recent Departament de Benestar Social i Família la necessitat d'adoptar les mesures necessàries per tal d'evitar que errors d'aquest tipus es tornin a produir. Altrament, suggereix que davant dels casos en què durant la tramitació d'un procediment de dependència es detecta que s'ha produït un error material atribuïble a l'Administració, es doni una resposta escrita i una disculpa sincera a la persona interessada pel malestar i la confusió que aquest error o la manca de resposta li hagi pogut ocasionar. Sens perjudici d'això, en vista que el grau i nivell de dependència que correspon a la persona interessada és el mateix que ja tenia, es donen per finalitzades les actuacions iniciades en aquest assumpte.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
24/07/2009 | Consell Comarcal del Priorat | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
24/07/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/08/2009 | Consell Comarcal del Priorat | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/09/2009 | Consell Comarcal del Priorat | Resolució |
20/11/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
22/12/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resolució |
25/02/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
18/10/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/01/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |