En la informació rebuda pel Servei d'Ocupació de Catalunya (en endavant SOC) s'exposa que la direcció de l'oficina en qüestió va intentar posar d'acord la funcionària del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SPEE) amb la persona interessada a fi de resoldre el conflicte o el malentès entre les parts, i que la persona interessada va presentar una reclamació en no haver percebut la prestació que havia sol·licitat i que li havia estat concedida.
Així mateix, s'indica que el promotor de la queixa va percebre la prestació corresponent i que en els propers mesos la percebria de forma automàtica.
Per tot això, el Síndic entén que es van adoptar les mesures idònies per resoldre el conflicte entre el promotor de la queixa i la funcionària.
De tota manera, ateses les vicissituds del conflicte generat i la convivència entre funcionaris de la Generalitat i de l'SPEE, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que les direccions de les oficines activin vincles de coordinació i col·laboració entre els diferents òrgans de les oficines de treball de la Generalitat, per tal d'afavorir les relacions entre els diferents òrgans de les oficines i atendre els ciutadans amb més eficàcia, igualtat i qualitat.
A més a més, el Síndic també suggereix que hi hagi la màxima coordinació i col·laboració entre tots els funcionaris d'un i altre organisme, a fi que els ciutadans vegin respectats els seus drets previstos a l'article 35 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i també els drets i deures previstos al capítol I, títol II, de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques catalanes, entre els quals hi ha el dret dels ciutadans a ser atesos amb respecte i deferència i amb la consideració deguda a la seva dignitat.