Resolució
Q-03480/2012 Disconformitat amb l'Agència Catalana del Consum per la tramitació d'una denúncia contra una empresa d'assegurances per no disposar d'un telèfon gratuït per a l'atenció d'incidències i reclamacions

Matèries
Consum
Administració de defensa dels consumidors
Data d'inici 10/05/2012
Data de l'últim moviment 07/10/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació de l'Agència Catalana del Consum de la denúncia que va presentar contra una empresa d'assegurances. Concretament, es queixava del fet que tot i que aquesta empresa disposa d'un telèfon gratuït, quan es truca per presentar qualsevol tipus de reclamació una locució remet a telèfons 902.

La resposta de l'Agència Catalana del Consum va ser que s'arxivava l'expedient ja que havia comprovat que la companyia disposava d'un servei d'atenció de reclamacions gratuït. 

El promotor indica que l'Agència no ha portat a terme cap tipus de comprovació per contrastar que realment la companyia disposi del telèfon gratuït i que tan sols fa falta trucar per comprovar els fets que denuncia.

Contingut

En vista del que s'exposa en l'informe de l'Agència Catalana del Consum sobre el reinici de les actuacions sancionadores en relació amb l'empresa d'assegurances i la informació facilitada sobre aquest tràmit al promotor, el Síndic recorda que també és adient que es comuniqui la resolució de l'expedient sancionador a la persona denunciant.

En aquest sentit ho recull el Codi de bones pràctiques administratives elaborat per aquesta institució l'any 2009 quan tracta de les bones pràctiques sobre la informació amb relació a la tramitació d'un expedient administratiu: ?El denunciant que no és titular d'un interès legítim té dret que l'Administració l'informi tant de les actuacions a què ha donat lloc la seva denúncia i també, encara que sigui succintament, del desenllaç.?

Fet aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/06/2012 Agència Catalana del Consum Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/09/2012 Agència Catalana del Consum Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/11/2012 Agència Catalana del Consum Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/02/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
01/08/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat
11/11/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
17/03/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
04/06/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
07/10/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat