El promotor de la queixa, en condició de president d'una associació de veïns de Pallejà, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a diferents sol·licituds presentades a l'Ajuntament d'aquest municipi i reiterades en diverses ocasions.
El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la independentment de la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert
Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos a comptar de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.
És per això, que el Síndic demana a l'Ajuntament de Pallejà que agiliti al màxim la tramitació de les sol·licituds del promotor, ja que en alguns casos s'ha superat amb escreix els terminis legalment establerts.
Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per tancades aquestes actuacions.