El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a una reclamació que va presentar davant l'oficina del Departament de Benestar Social i Família de Manresa el dia 16 de febrer de 2012 perquè no estava d'acord amb les dades que s'havien tingut en compte per calcular el PIA de la seva mare.
A l'informe dels Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona
s'exposa que en data 5 de setembre de 2013 es va dictar la resolució del PIA que esmena i modifica les resolucions anteriors, i segons la qual el servei de residència per a gent gran de caràcter temporal o permanent reconegut a la mare del promotor és amb data d'efectes des de 1 de febrer de 2012, amb una aportació de la persona usuària de 0 euros/mes.
El Síndic entén, doncs, que l'Administració ha corregit la seva actuació després d'acceptar les al·legacions presentades pel promotor. Ara bé, a l'escrit de resposta no s'explica si s'ha fet arribar aquesta informació a la persona interessada. Tampoc no s'informa si se li ha comunicat quin és el procediment per retornar a la seva mare, en cas que hi tingués dret, els diners pagats en concepte de copagament pel servei residencia assistida des de la data d'efectes de la resolució PIA, és a dir, des del 1 de febrer de 2012.
En conseqüència, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que doni resposta expressa directament a la persona interessada i que l'informi, si escau, de les quanties que ha pagat indegudament pel servei de residencia assistida i de la manera en què es preveu fer el reintegrament corresponent, en cas que sigui procedent.