Q-03507/2014 | Queixa relativa a l'atenció que rep una persona al centre residencial en què està ingressada |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa destaca algunes qüestions com ara que no es respecta la intimitat ni les pertinences d'aquesta persona; que les normes pel que fa a sortides són excessivament rígides i no es respecta tampoc la seva voluntat pel que fa a oci i activitat ocupacional; que el tracte que rep d'alguns professionals és inadequat o abusiu; que no se li donen els diners que li correspondrien, i que el menjar que se li dóna és insuficient. De la informació tramesa pel Departament de Benestar Social i Família se'n desprèn que el Servei d'Inspecció ha dut a terme les actuacions oportunes per comprovar la situació de la persona interessada i els fets que plantejava el promotor. S'entén també que s'han efectuat recomanacions amb l'objectiu de millorar la seva situació, promoure el seu benestar i afavorir una atenció adequada i respectuosa amb la seva voluntat, d'acord amb els principis que han de regir la protecció de les persones amb discapacitat. Cal dir que no consta la forma en què la persona interessada va accedir a aquest centre, si en algun moment s'ha plantejat una demanda de plaça pública i, si escau, amb quin resultat. Es desconeix també si el promotor té reconeguda la situació de dependència o si s'ha iniciat cap procediment amb aquesta finalitat, però en tot cas les dades disponibles semblen indicar que podria ser adequada la valoració d'aquesta possibilitat. I, pel que fa a la recerca d'un recurs residencial més adequat al seu perfil, sembla raonable considerar que el Departament pot oferir a l'entitat tutelar una informació valuosa sobre el tipus de recurs més convenient, l'oferta existent i la disponibilitat de places a què pugui accedir. Per aquest motiu, el Síndic suggereix que el Departament adopti les mesures oportunes per: - fer un seguiment del funcionament del centre i de l'atenció que es presta a les persones usuàries, amb una atenció específica a la qüestió relativa a l'alimentació, a més dels altres aspectes relacionats amb l'atenció directa a les persones. - fer un seguiment específic de la situació particular de la persona interessada i de les mesures endegades pel centre residencial arran de les recomanacions efectuades pel Servei d'Inspecció. - establir nous contactes amb l'entitat tutelar de la persona interessada a fi d'avaluar les mesures i gestions efectuades amb posterioritat a les entrevistes realitzades, i prestar-li orientació i assessorament sobre els recursos residencials més adequats d'acord amb el seu perfil i les seves necessitats, i sobre el procediment que ha de seguir per accedir a una plaça amb finançament públic, així com qualsevol altra qüestió que sigui convenient per possibilitar que aquesta persona rebi l'atenció adequada a les seves necessitats i amb respecte a la seva autonomia personal.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
29/05/2014 | Fiscalia Provincial de Barcelona | Altres formes de finalitzar |
03/06/2014 | Direcció de Serveis de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/07/2014 | Direcció de Serveis de Benestar Social i Família | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
25/09/2014 | Direcció de Serveis de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/10/2014 | Direcció de Serveis de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
01/12/2014 | Direcció de Serveis de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/05/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució pendent d'acceptació |
25/06/2015 | Fiscalia Provincial de Barcelona | Altres formes de finalitzar |
14/07/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
03/08/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
09/09/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Irregularitat |
09/09/2015 | Direcció de Serveis de Benestar Social i Família | Irregularitat |
17/09/2015 | Departament de Benestar Social i Família | Seguiment finalitzat |