La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Viladecavalls davant la brutícia que s'acumula en un solar del municipi.
Manifesta que s'ha adreçat a l'Ajuntament per telèfon i per escrit per demanar que es netegi el solar, però que no té constància que s'hagi fet cap actuació ni ha rebut resposta als seus escrits.
El Síndic recorda que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
D'altra banda, cal tenir present que l'article 197 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, estableix que les persones propietàries de tota classe de terrenys, construccions i instal·lacions han de complir els deures d'ús, conservació i rehabilitació establerts per aquesta Llei, per la legislació aplicable en matèria de règim del sòl i per la legislació sectorial. I que les persones propietàries o l'Administració han de sufragar el cost derivat d'aquests deures.
D'acord amb el mateix precepte, els ajuntaments han d'ordenar d'ofici o a instància de la persona interessada l'execució de les obres necessàries per conservar-les en condicions, sens perjudici que si s'incompleix injustificadament aquesta ordre d'execució, l'Administració pugui adoptar mesures d'execució forçosa.
D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Viladecavalls que, si no ho ha fet, iniciï els tràmits oportuns per tal de mantenir el solar en condicions adequades i que doni resposta a la instància presentada per la promotora de la queixa.