El promotor de la queixa exposa que en data 20 de gener de 2015 va presentar una instància en relació amb el mal estat d'un solar de Badalona, a la qual no consta que s'hagi donat resposta.
El Síndic recorda a l'Ajuntament que la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, disposa que l'Administració ha de comunicar al peticionari tant la recepció de la petició com la seva resolució final.
D'altra banda, l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposa que les administracions públiques catalanes estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la. A més, és criteri d'aquesta institució, i així consta en el Codi de bones pràctiques administratives, que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o, demandes d'informació.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que, si encara no ho ha fet, doni resposta a la instància presentada pel promotor el 20 de gener de 2015.