Resolució
Q-03523/2014 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Cardedeu a un escrit relatiu a un expedient disciplinari obert a un treballador

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 12/05/2014
Data de l'últim moviment 09/03/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Cardedeu Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, treballador de l'Ajuntament de Cardedeu, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a l'escrit que hi va presentar el mes de novembre de 2013 en què exposava que treballa a l'Ajuntament des de fa vint anys i que mai no ha tingut cap problema, però que ara se li ha obert un expedient disciplinari. Diu que des de fa dos anys té problemes amb el seu encarregat, i considera que és víctima d'assetjament laboral.

Contingut

En primer lloc, l'article 49 del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Cardedeu per al període de 19 de desembre de 2006 a 31 de desembre de 2009, relatiu al procediment sancionador, disposa que per a la imposició de sancions per faltes greus o molt greus és preceptiva la incoació d'un expedient disciplinari que haurà de ser substanciat en el termini de seixanta dies, amb audiència prèvia a la persona interessada i als representants dels treballadors, en el cas que es pugui imposar la suspensió provisional de funcions com a mesura cautelar.

La incoació de l'expedient va tenir lloc per decret d'alcaldia d'11 de juny de 2013, i la resolució de sanció va ser dictada el 24 d'octubre de 2013. Per tant, es va superar amb escreix el termini de seixanta dies per substanciar l'expedient.

Aquestes consideracions es formulen amb l'ànim que l'Ajuntament de Cardedeu revisi la seva decisió per evitar els perjudicis que pugui comportar per a ambdues parts la substanciació del procediment judicial laboral. Tot i això, d'acord amb l'article 44 de la Llei reguladora del Síndic de Greuges, aquesta institució suspèn la tramitació d'aquest expedient amb relació a aquesta qüestió concreta.

I en segon lloc, pel que fa a la prevenció de riscos laborals, la informació tramesa dóna compte del resultat de les avaluacions de riscos psicosocials detectats a la brigada municipal i, d'altra banda, que la Inspecció de Treball ha constatat l'existència d'un conflicte entre les parts.

En vista d'aquesta situació, el Síndic entén que un possible conflicte interpersonal pot arribar a desembocar, si no s'atura des del moment en què es detecta, en una situació d'assetjament laboral.

Per això, suggereix a l'Ajuntament que impulsi les actuacions preventives necessàries i el desenvolupament i l'aplicació d'un procediment per resoldre aquests conflictes interpersonals i que, de manera complementària o alternativa, valori l'aplicació en aquest cas d'un sistema de mediació per part d'un professional competent; tot això sens perjudici de dur a terme sessions de formació específiques per als membres de la brigada municipal, a fi de tractar els problemes detectats en les avaluacions de riscos.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/07/2014 Ajuntament de Cardedeu Sol·licitud d'informació a l'Administració
08/09/2014 Ajuntament de Cardedeu Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/09/2014 Ajuntament de Cardedeu Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/10/2014 Ajuntament de Cardedeu Resolució pendent d'acceptació
31/10/2014 Ajuntament de Cardedeu Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/11/2014 Ajuntament de Cardedeu Resolució pendent d'acceptació
05/01/2015 Ajuntament de Cardedeu Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
24/02/2015 Ajuntament de Cardedeu Resposta a la resolució pendent d'acceptació
06/03/2015 Ajuntament de Cardedeu No irregularitat
09/03/2015 Ajuntament de Cardedeu Seguiment finalitzat