Resolució
Q-03540/2012 Disconformitat amb l'actuació dels serveis socials de l'Ajuntament de Barcelona

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 14/05/2012
Data de l'últim moviment 03/07/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació dels serveis socials de l'Ajuntament de Barcelona perquè considera que no l'ajuden suficientment per fer front a la situació que viu.

Exposa que en data 30 d'abril de 2012 va presentar una reclamació a l'Ajuntament de Barcelona en què posava de manifest que el mes de febrer havia demanat ajuda per aliments i que no l'havia rebut. També va sol·licitar poder ser beneficiari d'una ajuda per transport.

Contingut

En l'informe de l'Ajuntament de Barcelona s'exposa que el promotor de la queixa va ser atès a la unitat de seguiment i tractament del centre de serveis socials de la Guineueta per últim cop el novembre de 2011, i que en general la seva actitud és d'exigència en les seves demandes, generalment de tipus econòmic. L'informe exposa que el promotor té diagnosticat un problema de salut mental i que per tal de poder contenir la seva actitud i les agressions verbals i garantir la seguretat dels professionals s'ha hagut de demanar en tres ocasions entre els mesos de març i juny de 2011 el suport de la guàrdia urbana.

Pel que fa a la situació de manca d'habitatge de la persona interessada, l'Ajuntament informa que se'l va derivar a un alberg però que atesa la seva conducta es va haver d'interrompre el servei. 

En relació amb l'alimentació, l'Ajuntament informa que el promotor actualment acut al menjador de Navas al migdia i al de la Terrasseta, a la nit. 

Finalment, pel que fa a ajudes econòmiques per transport per assistir a cursos de formació i cerca de feina, s'informa que se li ha tramitat un total de 157,75 euros.

No obstant això, i tot i que el Síndic entén que el promotor té un conjunt de deures com a usuari de serveis socials que sembla que sovint ha desatès, s'observa que la darrera intervenció feta al centre de serveis socials de referència va ser el novembre de 2011.

Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona, en primer lloc, que es posi en contacte amb la persona interessada i verifiqui quina és la seva situació actual, un cop transcorreguts deu mesos des de la darrera intervenció; en segon lloc, que, si no s'ha fet, s'estableixi una coordinació amb el servei de salut mental que permeti abordar la situació social amb aquesta perspectiva; i, finalment, que doni resposta a la reclamació formulada per la persona interessada el 30 d'abril.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/07/2012 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/10/2012 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/11/2012 Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/12/2012 Ajuntament de Barcelona Resolució
04/02/2013 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
01/03/2013 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
02/04/2013 Ajuntament de Barcelona Vulneració
03/07/2013 Ajuntament de Barcelona Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-06298/2012