Resolució
Q-03565/2012 Manca de resposta de l'Ajuntament d'Ullà a algunes instàncies presentades per un grup municipal

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 14/05/2012
Data de l'últim moviment 22/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Ullà Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa, portaveu d'un grup municipal de l'Ajuntament d'Ullà, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta del consistori a diverses instàncies presentades pel seu grup.

Contingut

L'Ajuntament d'Ullà exposa en el seu informe que ha donat resposta a dos dels escrits als quals es referia la persona interessada i explica quines actuacions s'han dut a terme en relació amb la resta d'escrits.

En vista d'aquesta informació, el Síndic recorda a l'Ajuntament que el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril) estableix un règim específic de resposta a les peticions formulades pels càrrecs electes de la corporació relatives a accés a la informació dels regidors i els grups municipals. 

En el cas dels càrrecs electes la norma estableix com a termini màxim per donar resposta a la petició quatres dies, passats els quals opera el silenci administratiu positiu. Amb tot, de vegades ens podem trobar davant de situacions d'acceptació per silenci positiu però d'execució material impossible a la pràctica per la manca de disponibilitat de la informació demanada, bé perquè la informació es denega de fet (per omissió) o perquè la resposta es produeix totalment o parcialment en un termini de temps del tot desproporcionat i no justificat.

En aquest cas, si bé es cert que alguns del escrits a què es fa referència en la queixa han estat contestats, les respostes de què el Síndic té coneixement no aporten cap informació sobre les actuacions dutes a terme per l'Ajuntament per tal d'atendre les demandes de la persona interessada.

D'acord amb tot això, el Síndic recorda la necessitat de respondre sempre i dins del termini legalment establert, sigui per escrit o mitjançant els debats en el Ple, les demandes d'informació que hagin presentat els membres del consistori, en compliment del règim legal descrit i del principi de bona administració, i la necessitat de donar garanties per l'exercici adequat del dret de participació en els afers públics. 

Aquesta institució també suggereix, a més, que l'Ajuntament d'Ullà doni resposta com més aviat millor a totes les peticions que ha presentat el grup promotor de la queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/05/2012 Ajuntament d'Ullà Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/07/2012 Ajuntament d'Ullà Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/01/2013 Ajuntament d'Ullà Resolució
16/01/2013 Ajuntament d'Ullà Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/07/2013 Ajuntament d'Ullà Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
24/02/2014 Ajuntament d'Ullà Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
14/05/2014 Ajuntament d'Ullà Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
20/02/2015 Ajuntament d'Ullà Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
19/10/2015 Ajuntament d'Ullà Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/10/2015 Ajuntament d'Ullà Seguiment finalitzat