La promotora de la queixa exposa que en data de 21 de novembre de 2014 va sol·licitar a l'Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort una reserva d'estacionament per a persones amb mobilitat reduïda. Atès que el mes de febrer no havia rebut cap resposta, va formular una queixa per la manca de resposta i li van indicar que caldria fer una visita amb un tècnic per mirar on es podia delimitar la plaça reservada. Aquesta visita es va fer finalment el dia 20 d'abril de 2015, però la promotora mostra el seu malestar perquè en data 19 de maig encara no disposa de la reserva de la plaça.
El Síndic recorda a l'Ajuntament que en aquest cas s'ha superat el termini de resposta establert a la normativa aplicable. L'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments, i de notificar-la a les persones interessades dins el termini establert legalment. Aquest deure ha estat àmpliament reiterat pel Síndic i ha estat inclòs com un dels principis bàsics del Codi de bones pràctiques administratives de la institució.
En conseqüència, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que doni les instruccions pertinents per tal que es resolgui de manera expressa i es notifiqui a la persona interessada la resposta a la instància que va presentar en data de 21 de novembre de 2014. També li suggereix que, en cas que s'atorgui a aquesta persona el dret de la reserva d'estacionament mitjançant la resolució expressa corresponent, s'iniciïn les actuacions oportunes a fi de senyalar de forma adient la reserva d'estacionament per a persones amb mobilitat reduïda en el termini més breu possible.