Resolució
Q-03573/2015 Disconformitat amb la mesura d'ingrés al centre Els Castanyers

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Centres de menors
Data d'inici 25/05/2015
Data de l'últim moviment 23/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El Síndic ha rebut una queixa d'un menor que està ingressat al centre Els Castanyers i de la seva mare, en què exposen el desacord amb el fet que el noi hagi de romandre ingressat en un recurs alternatiu a la família.

El Departament de Benestar Social i Família ha informat dels motius que van fonamentar la declaració de desemparament del noi i del fet que es mantenen les dificultats en el seu nucli familiar. També ha informat dels motius que van determinar la proposta d'ingrés en un centre d'educació intensiva, i la necessitat de mantenir aquest recurs.

Tot i això, segons la informació de què es disposa, el menor està actualment escapolit del centre i viu de nou amb els seus pares. Per tant, el Síndic suggereix al Departament que revisi la intervenció que es duu a terme en aquest cas i la proposta de mesura per al menor i que, en cas que l'ingrés en centre se segueixi considerant la mesura més adequada, es faci efectiu el retorn del menor al centre o, altrament, es consideri la possibilitat d'adoptar altres mesures alternatives per protegir-lo.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/05/2015 Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/07/2015 Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/11/2015 Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació