El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'emissió d'una factura pel subministrament d'aigua al seu habitatge per un import de 837,31 euros.
Segons indica, tot i que l'empresa distribuïdora atribueix l'excés de consum a una fuita d'aigua a l'habitatge, el promotor exposa que no va patir cap fuita ja que, com que aquest no és el seu domicili habitual, tanca l'accés d'aigua a l'habitatge per evitar malbarataments. De fet, creu que l'excés d'aigua facturat es deu a un problema amb el comptador, que va ser instal·lat per l'empresa uns mesos abans.
El Síndic considera que en casos en què el consum elevat no ha estat voluntari i no s'ha pogut demostrar que el comptador funcionés incorrectament per mitjà de la verificació corresponent, el consum excessiu s'hauria de facturar de forma bonificada amb relació a les tarifes establertes.
D'altra banda, el Síndic considera que cal prendre les mesures oportunes per instal·lar els mecanismes adients que permetin detectar les fuites d'una forma ràpida, o bé incorporar estímuls per revisar les instal·lacions, en tant que la reparació ràpida de la fuita té una incidència no solament en l'import que l'usuari haurà de pagar per l'aigua consumida fortuïtament, sinó també des de la perspectiva d'estalvi de l'aigua que la fuita malbarata.
Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de les Borges del Camp que revisi la factura emesa el tercer trimestre de 2009 a nom del promotor d'acord amb el criteri indicat.