La persona interessada va presentar la queixa en data 25 de febrer de 2013 al Col·legi de Gestors Administratius de Girona, el qual va donar trasllat de l'expedient al Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya. Tot i això, malgrat el temps transcorregut, encara no se li ha donat cap resposta.
El Síndic considera que en aquest cas l'actuació del Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya no ha estat adequada atès que l'examen dels tràmits que s'han fet permet constatar l'existència d'un retard en la resolució d'aquest expedient sense que se'n coneguin les causes.
Així mateix, el Síndic recorda que el Col·legi està obligat a tramitar els expedients de manera àgil i efectiva i, en tot cas, si concorrien circumstàncies organitzatives o de qualsevol altra naturalesa que impedien la tramitació continuada de l'expedient, s'hauria d'haver informat el promotor dels motius de la demora.
Per tant, el Síndic demana al Col·legi que adopti les mesures necessàries per evitar retards injustificats en la tramitació de les denúncies que presentin els ciutadans contra els col·legiats per fets que puguin ser constitutius d'infraccions deontològiques.