Resolució
Q-03619/2015 Manca de resposta de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva a una reclamació relativa a l'actuació d'un facultatiu

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 26/05/2015
Data de l'últim moviment 24/08/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Pendent de rebre informació de l'administració

Contingut

La promotora de la queixa exposa que el metge que la va atendre no li va voler fer les receptes del tractament que li havien prescrit, motiu pel qual va presentar una reclamació a la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, a la qual no ha rebut resposta.

El Síndic recorda al Departament de Salut que, d'acord amb els principis d'una bona administració, ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, dins del termini legalment previst o en un termini de temps raonable. En aquesta mateixa línia, el Síndic es remet al Codi de bones pràctiques administratives que es va aprovar el setembre de 2009 en què es recull, en l'apartat VII, el deure de respondre expressament.

A més a més, la instrucció elaborada pel Servei Català de la Salut l'any 2004 i d'aplicació a totes les entitats proveïdores (entre les quals la Corporació de Salut del Maresme i la Selva) determina expressament que les entitats proveïdores han de donar resposta per escrit a l'usuari en totes les reclamacions formulades per escrit. En aquesta mateixa instrucció s'especifica que, en qualsevol cas, l'entitat proveïdora s'ha de posar en contacte amb l'usuari en un termini ordinari màxim de quinze dies i ha de donar una resposta definitiva en un termini màxim de sis mesos.

Atès el temps que ha transcorregut des que la persona interessada va presentar la seva reclamació i atès el silenci administratiu del Departament, el Síndic ha recordat l'obligació de l'Administració sanitària de donar resposta a la reclamació d'una manera raonada, i l'insta a donar les ordres oportunes perquè així es faci.

Tramitació

Data Administració Tràmit

09/06/2015 Departament de Salut No irregularitat
07/07/2015 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
24/08/2015 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració