El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les molèsties de sorolls que li ocasiona l'activitat d'una escola de ball de Tarragona.
D'acord amb la informació tramesa per l'Ajuntament, el Síndic constata que finalment s'ha fet adoptar a aquesta escola les actuacions necessàries per al funcionament correcte de l'activitat, i en concret, que una sala es deixi en desús mitjançant un element fix d'obra. Tot i això, el promotor també plantejava la lentitud amb què l'Ajuntament ha tramitat l'expedient, en contraposició amb la rapidesa amb què ha actuat a l'hora d'ordenar el desprecintament de l'activitat.
En aquest sentit, tal com s'ha recollit en el Codi de bones pràctiques elaborat pel Síndic, la tramitació administrativa s'ha de fer d'acord amb els principis d'economia, celeritat, eficàcia, eficiència i simplicitat, preservant les garanties i els drets de defensa de les persones interessades i, en cas de circumstàncies excepcionals que li impedeixin respondre dins de termini, informant la persona interessada dels motius de la demora.
També cal fer referència a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, el qual recull el dret dels ciutadans a una bona administració.
En aquest cas concret, si bé es va incoar un expedient sancionador a l'activitat, no se li va fer adoptar cap mesura cautelar per evitar les persistents molèsties denunciades pels veïns un any i mig abans.
D'acord amb aquestes consideracions, el Síndic demana a l'Ajuntament que li indiqui si aquesta escola ha donat compliment als requeriments que li va efectuar el mes de juliol.