Resolució
Q-03661/2009 Manca de resposta de l'Ajuntament de la Garriga a una sol·licitud d'informació sobre una possible incompatibilitat d'una feina per al consistori.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 24/07/2009
Data de l'últim moviment 14/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de la Garriga Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora demana la intervenció del Síndic per la manca de resposta de l'Ajuntament de la Garriga a un escrit que va presentar a les oficines municipals el passat 24 d'abril de 2009.

En aquest escrit demanava explicacions sobre la possible incompatibilitat de la feina del seu fill com a monitor d'activitats esportives contractat per l'Ajuntament i la condició de ser fill d'un treballador municipal.

A hores d'ara encara no ha rebut cap resposta per part del consistori.

Contingut

Davant la manca de resposta també a la demanda d'informació del Síndic i aprofitant una visita a l'Ajuntament, el consistori va posar de manifest alguns possibles problemes de legitimació en la demanda de la promotora. 

Així les coses, i amb independència de quina hagi de ser la resposta a la qüestió de fons plantejada per la reclamant, el Síndic recorda al consistori l'obligació de les administracions públiques d'oferir resposta expressa ja sigui en compliment del que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o, alternativament, la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.

D'altra banda, recentment el Síndic de Greuges ha aprovat i difós el Codi de bones pràctiques administratives, que es pot consultar al web www.sindic.cat.

L'apartat VII d'aquest codi està dedicat al deure de respondre expressament i, entre altres coses, diu: 

"L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.

El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.

Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen."

En conseqüència, el Síndic demana que l'Ajuntament comuniqui allò que finalment resolgui amb relació a les consideracions fetes.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/09/2009 Ajuntament de la Garriga Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/10/2009 Ajuntament de la Garriga Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/02/2010 Ajuntament de la Garriga Resolució
05/02/2010 Ajuntament de la Garriga Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de la Garriga Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
10/12/2010 Ajuntament de la Garriga Reiteració posterior a la primera
30/12/2010 Ajuntament de la Garriga Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/01/2011 Ajuntament de la Garriga Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)
Llei orgànica 4/2001, reguladora del dret de petició- BOE.272 (13/11/2001)