La promotora demana la intervenció del Síndic per la manca de resposta de l'Ajuntament de la Garriga a un escrit que va presentar a les oficines municipals el passat 24 d'abril de 2009.
En aquest escrit demanava explicacions sobre la possible incompatibilitat de la feina del seu fill com a monitor d'activitats esportives contractat per l'Ajuntament i la condició de ser fill d'un treballador municipal.
A hores d'ara encara no ha rebut cap resposta per part del consistori.
Davant la manca de resposta també a la demanda d'informació del Síndic i aprofitant una visita a l'Ajuntament, el consistori va posar de manifest alguns possibles problemes de legitimació en la demanda de la promotora.
Així les coses, i amb independència de quina hagi de ser la resposta a la qüestió de fons plantejada per la reclamant, el Síndic recorda al consistori l'obligació de les administracions públiques d'oferir resposta expressa ja sigui en compliment del que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o, alternativament, la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició.
D'altra banda, recentment el Síndic de Greuges ha aprovat i difós el Codi de bones pràctiques administratives, que es pot consultar al web www.sindic.cat.
L'apartat VII d'aquest codi està dedicat al deure de respondre expressament i, entre altres coses, diu:
"L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.
El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.
Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen."
En conseqüència, el Síndic demana que l'Ajuntament comuniqui allò que finalment resolgui amb relació a les consideracions fetes.