Q-03664/2009 | Manca de resolució del Departament de Benestar Social i Família a una sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El mes d'octubre de 2007 el promotor va sol·licitar el reconeixement de la situació de dependència del seu pare, al qual es va reconèixer un grau 2 nivell 1 el juny del 2008. Com que el promotor no va estar d'acord amb el grau atorgat ni amb el fet que tampoc no hagués rebut la resolució corresponent, va fer una altra reclamació el març de 2009 en què sol·licitava la revisió de grau del seu pare. Al febrer de 2010 però, la persona interessada va morir sense que se li hagués resolt la sol·licitud de revisió.
La qüestió de fons que motiva aquesta queixa s'emmarca en la problemàtica general dels procediments de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i les prestacions vinculades en què durant la tramitació del procediment es produeix la defunció de la persona sol·licitant, sobre la qual en data 26 de maig de 2010 el Síndic va fer diversos suggeriments i consideracions a l'antic Departament d'Acció Socials i Ciutadania (DASC). El Síndic va suggerir al DASC que el reconeixement de la situació de dependència produeixi efectes, amb les conseqüències que correspongui, sempre que s'hagi acreditat la situació de dependència de la persona sol·licitant, i que es reconeguin als causahavents de les persones dependent els drets econòmics derivats de la situació de dependència. A més a més, en el cas plantejat, cal posar en relleu que abans de la mort de la persona sol·licitant, es va signar l'acord PIA recollint la proposta de prestacions, de manera que el Síndic considera que res impediria que es pogués continuar el procediment, resolent sobre el fons de l'assumpte. En qualsevol cas, en tant que no consta que l'expedient de la persona interessada s'hagi resolt, el Síndic recorda el deure legal de resoldre els procediments en els terminis legalment establerts, instant a resoldre el cas sense més demora així com les reclamacions presentades sobre l'assumpte en qüestió.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
03/09/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/09/2009 | Ajuntament de Vilafranca del Penedès | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
19/11/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
22/01/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/06/2010 | Ajuntament de Vilafranca del Penedès | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
10/08/2010 | Ajuntament de Vilafranca del Penedès | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
09/12/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
31/03/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |
31/03/2011 | Ajuntament de Vilafranca del Penedès | Resolució |
Normativa |
|
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.285 (27/11/1992) |
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006) |