Resolució
Q-03667/2010 Queixa per la suspensió i l'ajornament d'una intervenció quirúrgica.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 03/08/2010
Data de l'últim moviment 28/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa envers el Servei Català de la Salut en relació amb la suspensió i l'ajornament d'una intervenció quirúrgica programada per a la seva mare a l'Hospital de Martorell.

Contingut

En l'informe rebut pel Departament de Salut s'exposa que el dia en què estava programada l'operació hi havia una ocupació de llits del 96,8% i del 100% en la Unitat d'Hospitalització de Traumatologia. La quantitat d'altes previsibles era molt petita i per aquest motiu es va prendre la decisió d'ajornar tres intervencions de les vint-i-tres que estaven programades, segons els criteris d'anul·lacions establerts en el reglament del centre hospitalari.

Així mateix, el Departament de Salut exposa que, tenint en compte el perjudici que implica l'anul·lació d'una intervenció programada, només es fa quan s'han activat tots els mecanismes per evitar aquesta situació. Quan el motiu és per causa de manca de llit, és necessària la confirmació de la direcció mèdica de l'hospital, i les desprogramacions per aquests motius es produeixen en molts pocs casos.

D'aquesta informació, el Síndic considera que se'n desprèn la justificació de la decisió d'ajornar la intervenció que va afectar la mare de la persona interessada i la confirmació de la resposta que se li va donar. 

No obstant això, el Síndic considera que no es van satisfer les expectatives de la persona interessada, de manera que, atès que no es pot considerar de força major la situació que es va produir, suggereix al Departament de Salut que estudiï la possibilitat d'evitar ajornaments d'intervencions el mateix dia que s'hagin de practicar i que adopti les mesures oportunes per tal de poder avisar amb temps dels ajornaments, a fi d'evitar l'afectació de drets i perjudicis als pacients i altres persones que, com el promotor de la queixa, poden perdre un dia de treball.

Altrament, el Síndic també suggereix al Departament de Salut que estudiï la possibilitat de rescabalar les persones perjudicades de les pèrdues o perjudicis que se'ls hagi ocasionat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/10/2010 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/01/2011 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/04/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/07/2011 Departament de Salut Resolució