Resolució
Q-03715/2012 Retard en la tramitació d'un expedient de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 19/05/2012
Data de l'últim moviment 13/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el retard de vuit mesos en la tramitació del seu expedient de renda mínima d'inserció. 

Exposa que està cobrant la prestació des del mes d'abril de 2012 però que li queda pendent cobrar els endarreriments corresponents a mesos anteriors.

Contingut

En data 21 de juny de 2012 el Síndic va traslladar la queixa del promotor a la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom. Tot i això, encara no s'ha rebut cap resposta, motiu pel qual el Síndic fa les consideracions següents:

Per tal de satisfer els drets de la persona interessada, el Síndic considera que seria convenient, en primer lloc, verificar la situació i les actuacions dutes a terme en el procediment iniciat pel promotor, a fi de comprovar que se li hagi notificat convenientment la resolució adoptada; i, en cas que no s'hagi fet, que se li notifiqui.

A més, en cas que efectivament quedi pendent d'abonar alguna quantitat, convindria prendre les mesures oportunes per fer-la efectiva com més aviat millor. I, en qualsevol cas, caldria que el Departament d'Empresa i Ocupació donés resposta expressa a la reclamació presentada pel promotor, i que l'informés expressament de les quanties que té reconegudes, les que se li han abonat, i les que resten pendents de pagament, i també de les raons per les quals no s'han pagat encara i, si és possible, les previsions per fer-les efectives.

En aquest sentit, cal recordar que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. Aquest és un principi bàsic de la bona pràctica administrativa, recollit al Codi de bones practiques administratives aprovat pel Síndic l'any 2009.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/10/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
25/11/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/07/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
31/10/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
15/12/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
26/01/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
13/02/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-01067/2012
Q-06687/2011