En data 21 de juny de 2012 el Síndic va traslladar la queixa del promotor a la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom. Tot i això, encara no s'ha rebut cap resposta, motiu pel qual el Síndic fa les consideracions següents:
Per tal de satisfer els drets de la persona interessada, el Síndic considera que seria convenient, en primer lloc, verificar la situació i les actuacions dutes a terme en el procediment iniciat pel promotor, a fi de comprovar que se li hagi notificat convenientment la resolució adoptada; i, en cas que no s'hagi fet, que se li notifiqui.
A més, en cas que efectivament quedi pendent d'abonar alguna quantitat, convindria prendre les mesures oportunes per fer-la efectiva com més aviat millor. I, en qualsevol cas, caldria que el Departament d'Empresa i Ocupació donés resposta expressa a la reclamació presentada pel promotor, i que l'informés expressament de les quanties que té reconegudes, les que se li han abonat, i les que resten pendents de pagament, i també de les raons per les quals no s'han pagat encara i, si és possible, les previsions per fer-les efectives.
En aquest sentit, cal recordar que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. Aquest és un principi bàsic de la bona pràctica administrativa, recollit al Codi de bones practiques administratives aprovat pel Síndic l'any 2009.