Resolució
Q-03728/2010 Irregularitat en la notificació de l'Ajuntament de Terrassa d'una sanció de trànsit per error en l'adreça.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 06/08/2010
Data de l'últim moviment 20/09/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Terrassa Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor es queixa amb relació a una sanció de trànsit imposada per l'Ajuntament de Terrassa arran d'una denúncia, de data 6 de novembre de 2009, per circular amb excés de velocitat. 

La persona interessada va rebre la notificació de la denúncia al seu domicili, en la qual es feia constar com a lloc de comissió de la infracció un carrer de Sant Quirze del Vallès, que coincideix amb el carrer del seu domicili.

Per aquest motiu, va presentar al·legacions per aquest error, que van ser desestimades per mitjà d'una resolució de l'Ajuntament. En aquesta resolució, es posava de manifest que la infracció estava correctament determinada en la butlleta de denúncia que el denunciant va emplenar, de la qual no ha tingut coneixement.

Posteriorment, el consistori li va notificar la resolució sancionadora amb l'import de la sanció, ara sense reducció, i va rectificar el lloc de la infracció, que coincidia ara amb una adreça del municipi de Terrassa, però sense especificar enlloc que s'efectuava aquesta rectificació.

Contingut

Un cop estudiada detingudament la informació municipal de resposta, el Síndic recorda que en la resolució dictada s'hauria d'haver motivat per què no es van admetre les proves proposades per la persona interessada, ja que no s'hi fa cap referència, d'acord amb l'article 80.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.  

D'altra banda, tot i que en virtut de l'article 105.2 de la Llei 30/1992 les administracions poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes, el cert és que en la notificació de la sanció no consta enlloc que el nou lloc de comissió de la infracció es tractés d'una rectificació del que constava en la notificació de la denúncia. Tampoc no es van rectificar els marges de velocitat en què circulava el vehicle, atès que segons consta el vehicle circulava a 85 km/h i en la notificació de la sanció i en la notificació de la provisió de constrenyiment consta que circulava a una velocitat entre 71 i 80 km/h, quan en realitat, els marges que constaven en la notificació de la denúncia devien ser els correctes (entre 76 i 85 km/h). 

D'acord amb el que s'ha exposat, el Síndic entén que s'hauria d'haver notificat de nou la denúncia a la persona interessada amb la comunicació de la rectificació efectuada i amb l'import que havia de pagar amb bonificació, i que se li hauria d'haver fet arribar, a més, una còpia de la fotografia acreditativa de la comissió de la infracció i de la butlleta de denúncia a què fan referència en les resolucions de dates 19 de maig i 21 de juliol de 2010. 

Per aquest motiu, el Síndic suggereix al consistori que retrotragui les actuacions en aquest expedient al tràmit de notificació de la denúncia, amb les dades correctament especificades, sens perjudici de la possible prescripció de la infracció.

Posteriorment, l'Ajuntament informa que ha acceptat el suggeriment del Síndic, però que atès que es tracta d'una denúncia per una infracció de trànsit de l'any 2009, no pot retrotraure les actuacions al tràmit de notificació de la denúncia, atès que ha prescrit. Per aquest motiu, l'Ajuntament anul·larà la denúncia, circumstància que comunicarà a la Direcció General de Trànsit perquè no tramiti la pèrdua de dos punts per aquesta infracció. 

D'acord amb aquesta informació, el Síndic constata que el problema que plantejava la persona interessada s'ha resolt, motiu pel qual finalitza les seves actuacions en aquest expedient.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/09/2010 Ajuntament de Terrassa Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/12/2010 Ajuntament de Terrassa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/03/2011 Ajuntament de Terrassa Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
30/06/2011 Ajuntament de Terrassa Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
28/07/2011 Ajuntament de Terrassa Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
20/09/2011 Ajuntament de Terrassa Resolució