El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació per part de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya d'una sol·licitud de subvenció i préstec qualificat que, segons indica, li va ser atorgada el 21 de febrer de 2005.
De l'informe tramès pel Departament de Territori i Sostenibilitat es desprèn, d'una banda, que la denegació de l'ajut es fonamentava en la manca de presentació del certificat final d'obres quan va ser requerit a la comunitat de propietaris, i de l'altra, que el 21 de febrer de 2005 no es va atorgar l'ajut al promotor (com així indicava), sinó que li va ser concedit provisionalment el dret a accedir a un préstec qualificat que no implicava la concessió de cap ajut.
No obstant això, no consta que el Departament de Territori i Sostenibilitat hagi dictat una resolució expressa que denegui l'accés al préstec qualificat i a la subvenció a la persona interessada, per la qual cosa el Síndic recorda al Departament l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa en tots els procediments i a notificar-la, com es recull en l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i en l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost de 2010, de règim jurídic i de procediment i de les administracions públiques de Catalunya.
De fet, és també criteri d'aquesta institució, i així s'ha fet constar en el Codi de bones pràctiques administratives, que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.