Resolució
Q-03754/2009 Manca de resolució per part del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de reconeixement del grau de discapacitat.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 29/07/2009
Data de l'últim moviment 09/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada va presentar la sol·licitud de reconeixement de grau de discapacitat el mes de febrer de 2009 i cinc mesos més tard encara no l'havien valorat. Quan reclama, li diuen que hi ha una llista d'espera de més d'un any.

Contingut

Amb relació a aquest cas, tot i les actuacions que ha dut a terme el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) per reduir les llistes d'espera, el Síndic no pot deixar de posar en relleu els perjudicis que aquestes demores causen a les persones interessades, en la mesura que representen un obstacle per a l'accés immediat a serveis i prestacions destinats a compensar les dificultats que comporta la discapacitat. 

Per això, el Síndic recorda al DASC una vegada més que totes les administracions públiques tenen el deure de complir els terminis màxims de resolució previstos en cada cas, principi bàsic del procediment administratiu i d'una bona administració, i de dictar la resolució expressa corresponent. A més, li demana que s'adoptin les mesures adequades per agilitzar la tramitació de la sol·licitud esmentada, de manera que es resolgui el procediment de reconeixement de grau de discapacitat al més aviat possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/08/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
24/11/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/01/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
21/01/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
02/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
09/05/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

LlEI 23/2002, de 18 de novembre, d'adequació de procediments administratius en relació amb el règim de silenci administratiu i el termini de resolució i notificació, i de primera modificació dels articles 81, 82 i 83 de la Llei 13/1989, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. - DOGC.3778 (10/12/2002)