Q-03754/2009 | Manca de resolució per part del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de reconeixement del grau de discapacitat. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La persona interessada va presentar la sol·licitud de reconeixement de grau de discapacitat el mes de febrer de 2009 i cinc mesos més tard encara no l'havien valorat. Quan reclama, li diuen que hi ha una llista d'espera de més d'un any.
Amb relació a aquest cas, tot i les actuacions que ha dut a terme el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) per reduir les llistes d'espera, el Síndic no pot deixar de posar en relleu els perjudicis que aquestes demores causen a les persones interessades, en la mesura que representen un obstacle per a l'accés immediat a serveis i prestacions destinats a compensar les dificultats que comporta la discapacitat. Per això, el Síndic recorda al DASC una vegada més que totes les administracions públiques tenen el deure de complir els terminis màxims de resolució previstos en cada cas, principi bàsic del procediment administratiu i d'una bona administració, i de dictar la resolució expressa corresponent. A més, li demana que s'adoptin les mesures adequades per agilitzar la tramitació de la sol·licitud esmentada, de manera que es resolgui el procediment de reconeixement de grau de discapacitat al més aviat possible.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
14/08/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
24/11/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/01/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resolució |
21/01/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
02/06/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
09/05/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Seguiment finalitzat |
Normativa |
|
LlEI 23/2002, de 18 de novembre, d'adequació de procediments administratius en relació amb el règim de silenci administratiu i el termini de resolució i notificació, i de primera modificació dels articles 81, 82 i 83 de la Llei 13/1989, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. - DOGC.3778 (10/12/2002) |