Resolució
Q-03771/2014 Disconformitat amb la llista d'espera per un intervenció de genoll a l'Hospital Sant Joan de Reus

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 22/05/2014
Data de l'últim moviment 16/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la llista d'espera en què es troba per sotmetre's a una artroscòpia de genoll a l'Hospital Sant Joan de Reus. 

En la documentació que aporta hi consta que es troba en llista d'espera des del 22 de novembre de 2012, per la qual cosa s'ha superat el termini màxim d'espera de sis mesos que es garanteix per a aquest procediment quirúrgic.

Contingut

El Síndic recorda que el Decret 354/2002, de 24 de desembre, pel qual s'estableixen els terminis màxims d'accés a determinats procediments quirúrgics a càrrec del Servei Català de la Salut (en endavant CatSalut), recull que la pròtesi de genoll té un termini màxim d'espera de sis mesos, i que per garantir els terminis màxims d'accés establerts el CatSalut pot derivar els usuaris, d'ofici o a petició d'aquests, a altres hospitals del Sistema Sanitari Integral d'Utilització Pública de Catalunya (SISCAT) si hi manifesten expressament la seva conformitat. D'això es desprèn que el CatSalut ha de vetllar per al compliment d'aquests terminis.

Així doncs, el Síndic recorda al Departament de Salut l'existència d'un compromís legal respecte del dret a ser intervingut en un termini màxim d'espera des de la inclusió del pacient en la llista d'espera i, en general, d'allò que conté en el Decret 354/2002, i li suggereix que adopti les mesures organitzatives que siguin necessàries perquè es respectin aquests terminis.

D'acord amb això, pel que fa al cas concret del promotor d'aquesta queixa, el Síndic suggereix al Departament que doni les ordres oportunes perquè el CatSalut es posi en contacte amb la persona interessada perquè pugui exercir el seu dret d'opció i ser intervingut sense més demora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/06/2014 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
18/07/2014 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
09/02/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/02/2015 Departament de Salut Altres formes de finalitzar