Resolució
Q-03776/2011 Disconformitat amb la presumpta reducció del pressupost de la llar d'infants Núria, de Terrassa, i als seus efectes sobre la qualitat educativa.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Organització i planificació del sistema escolar
Data d'inici 08/06/2011
Data de l'últim moviment 02/01/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la presumpta reducció del pressupost de la llar d'infants Núria, de Terrassa, i als seus efectes sobre la qualitat educativa. 

La persona interessada, mare d'un alumne del centre, exposa que el menjar que es dóna ha perdut qualitat; que les famílies tenen el deure d'aportar material, cosa que abans no es feia; que no s'ha reparat un sostre sobre el canviador d'una de les classes i una gotera en una zona on hi ha un escalfador elèctric, circumstància que podria suposar un problema de seguretat per als alumnes, i que no s'ha substituït una baixa de personal del centre.

Contingut

El Síndic ha rebut l'informe del Departament d'Ensenyament sobre la queixa de la promotora.

Paral·lelament, també ha rebut altres informes d'aquest Departament referits a les mesures d'austeritat que el Govern de la Generalitat de Catalunya va aplicar l'any 2011 en l'àmbit de l'ensenyament i que va afectar la provisió de recursos econòmics, materials i humans als centres educatius públics de Catalunya. El Síndic ja va trametre en ocasió de els queixes relatives a aquesta qüestió una sèrie de suggeriments, als quals encara no ha rebut resposta 

De tota manera, pel que fa específicament a la llar d'infants Núria, el Departament d'Ensenyament exposa que alguns aspectes de la queixa s'han resolt parcialment o totalment: la baixa de personal no docent del centre va ser coberta l'1 de setembre; les reparacions del sostre i de la gotera es van fer a l'estiu, i la qualitat del menjar ha millorat des d'inici del curs actual. 

La nova direcció del centre també admet que les famílies han d'aportar alguns materials, cosa que abans no es feia, encara que, a criteri del Departament d'Ensenyament, aquesta contribució solidària és només per a les famílies que puguin satisfer-la.

En vista d'aquestes informacions, i malgrat que l'Administració educativa considera que l'impacte de les mesures adoptades sobre la qualitat del servei és inapreciable, el Síndic reitera al Departament d'Ensenyament les consideracions que li va traslladar en el marc de la resolució esmentada més amunt.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/06/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/08/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/10/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració posterior a la primera
13/12/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/12/2011 Departament d'Ensenyament Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
16/01/2013 Departament d'Ensenyament Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
31/12/2013 Departament d'Ensenyament Irregularitat
31/12/2013 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Irregularitat
02/01/2014 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat