La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'enllumenat públic en un carrer de la urbanització Llac dels Cignes de Caldes de Malavella.
Exposa que des del 2012 ha sol·licitat diverses vegades per escrit a l'Ajuntament que s'instal·li un punt de llum en aquest carrer, i afirma que no ha rebut resposta als seus escrits i que el carrer segueix sense enllumenat públic.
L'Ajuntament de Caldes de Malavella indica que aquesta urbanització no ha estat recepcionada encara i que, per tant, la persona interessada ha d'adreçar la seva reclamació a la Junta de Compensació que la gestiona. No s'indica, però, si s'ha donat resposta a les instàncies de la promotora ni si se la informat sobre aquest extrem.
El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
D'acord amb tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament de Caldes de Malavella que doni resposta als escrits de la promotora i l'informi sobre els motius pels quals ha d'adreçar la seva reclamació a la Junta de Compensació i sobre les competències de l'Ajuntament.