Un treballador municipal mostra la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Calella a l'escrit que va presentar en data 12 d'abril de 2010 sobre el complement de les seves retribucions.
El promotor de la queixa indica que es troba de baixa laboral i que l'Ajuntament no compleix el que disposa l'article 32 del Conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament pel que fa al complement de les retribucions quan un treballador es troba en situació d'incapacitat temporal.
La persona interessada diu que no ha rebut cap resposta al seu escrit ni se li han abonat les quantitats que reclama.
L'Ajuntament de Calella informa que el Departament de Recursos Humans va comunicar a la persona interessada específicament que perdia el seu dret als complements establerts perquè es va demostrar que la baixa mèdica que patia era improcedent. També indica que, en haver-se efectuat aquesta comunicació personal, no es va donar resposta per escrit a la instància presentada en data 12 d'abril de 2010.
En vista d'aquesta informació, el Síndic finalitza l'expedient.
Tanmateix, atès que es constata que no s'ha donat resposta escrita a la petició del promotor, el Síndic recorda que l'article 42 de la Llei estatal 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades.
Amb la resolució expressa, encara que sigui fora dels terminis previstos per la normativa, es fa possible que els ciutadans tinguin un coneixement fefaent del determini adoptat per l'Administració en relació amb la seva sol·licitud i puguin resoldre el que millor els convingui en defensa dels seus interessos.