Resolució
Q-03839/2013 Manca de resposta a una reclamació presentada mitjançant l'aplicació del web del Departament de Salut

Matèries
Polítiques socials
Salut
Dret a l'historial mèdic i testament vital
Data d'inici 23/05/2013
Data de l'últim moviment 23/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa, diagnosticat de diabetis mellitus tipus I des de fa divuit anys, explica que el mes de febrer de 2013, quan va anar al seu CAP a demanar el material necessari per a l'administració de la insulina i per al control de la glucosa, li van canviar el mesurador que utilitza normalment i li van proporcionar agulles per injectar-se la insulina per un període de quinze dies. Tot i això, no li van donar hora fins al cap de dos mesos i li van indicar que hauria de reutilitzar les agulles per cobrir aquest període de temps fins que no n'hi proporcionessin de noves. Per aquest motiu, el dia 26 de febrer va presentar una reclamació al Departament, però no ha obtingut resposta.

En un primer moment, el Síndic va donar per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte després que la manca de resposta de què es queixava el promotor quedés esmenada amb la reunió que aquest va mantenir amb la directora del CAP. Tot i això, el promotor s'ha tornat a posar en contacte amb el Síndic per manifestar que la informació que el Departament de Salut va traslladar a la institució no era exacta i això havia fet que s'arribés a conclusions equivocades. 

En primer lloc, exposa que no es va arribar a reunir amb la directora del centre sinó que hi va mantenir una conversa telefònica, en què la directora li va comunicar que tenia ordres d'informar que les agulles per administrar-se insulina s'havien d'utilitzar quatre vegades cada una, i el promotor li va demanar que li trametés aquesta informació per escrit. Dies després, va recollir un sobre al nom seu al taulell del centre en què es feia referència a les agulles de control de glicèmia -agulles que mai li han esta facilitades i que ha de comprar al seu càrrec- i no a les agulles per injectar insulina.

En segon lloc, reitera la seva disconformitat amb el fet que hagi de reutilitzar les agulles que li subministren per administrar-se insulina, atès que el fabricant indica clarament que cada agulla només es pot utilitzar una vegada.

En tercer lloc, manifesta que només en dues ocasions li van tornar a facilitar el nombre d'agulles suficients per utilitzar-les una sola vegada i que actualment el problema de subministrament que denunciava persisteix perquè només n'hi faciliten 100 per 60 dies i a ell n'hi calen 300.

Per tant, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè es faci arribar un escrit al promotor que doni resposta a les qüestions que va plantejar, és a dir, que se li confirmi per escrit que ha de reutilitzar les agulles que se li proporcionen, malgrat que el fabricant indica que són d'un sol ús, i que se li justifiquin les raons per les quals les ha de reutilitzar i les pot reutilitzar.

Altrament, atès que actualment no se li faciliten agulles suficients perquè en pugui usar una en cada administració d'insulina, el Síndic suggereix al Departament que en l'escrit que es faci arribar a la persona interessada justifiqui les raons que avalen que novament se li hagi reduït el nombre d'agulles que se li faciliten.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/07/2013 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
21/08/2013 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/11/2013 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/10/2014 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/05/2015 Departament de Salut Altres formes de finalitzar
20/05/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
06/07/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
16/09/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
22/09/2015 Departament de Salut Irregularitat
22/09/2015 Servei Català de la Salut SCS Irregularitat
23/09/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat