Resolució
Q-03845/2015 Manca de resposta de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva a un escrit relatiu a la manca de coordinació entre l'hospital Sant Jaume de Calella i el CAP de Blanes

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 03/06/2015
Data de l'últim moviment 31/08/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El Síndic recorda que d'acord amb els principis d'una bona administració, l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin, també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, dins del termini legalment previst o en un termini de temps raonable. En aquesta mateixa línia, el Codi de bones pràctiques administratives que va aprovar el Síndic el setembre de 2009 recull, en l'apartat VII, el deure de respondre expressament.

A més a més, pel que fa a aquest cas concret, la instrucció elaborada pel Servei Català de la Salut l'any 2004 i d'aplicació a totes les entitats proveïdores (entre les quals es troba la Corporació de Salut del Maresme i la Selva) determina expressament que les entitats proveïdores han de donar resposta per escrit a l'usuari en totes les reclamacions formulades per escrit. En aquesta mateixa instrucció s'especifica que, en qualsevol cas, l'entitat proveïdora s'ha de posar en contacte amb l'usuari en un termini ordinari màxim de quinze dies i ha de donar una resposta definitiva en un termini màxim de sis mesos.

Atès el temps que ha transcorregut des que el promotor va presentar la seva sol·licitud i el silenci administratiu, el Síndic suggereix al Departament de Benestar Social i Família que doni les ordres oportunes perquè es faci arribar una resposta raonada al promotor sense més dilació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/07/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
31/08/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació