En el seu informe de resposta, el Consorci de Serveis Socials de Barcelona indica que en data 30 de juny de 2011 es va emetre la resolució d'aprovació del Programa individual d'atenció de la persona interessada, i que s'ha inclòs en nòmina el pagament corresponent, de manera que cal esperar que en breu es faci efectiu.
Així doncs, atès que s'ha resolt la situació que motivava la queixa, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte. Això no obstant, el Consorci no ha informat sobre cap circumstància o motiu que justifiqui la demora produïda en la resolució d'aprovació del Programa individual d'atenció. L'acord, segons consta en la documentació aportada, es va signar onze mesos abans, i per tant s'ha de valorar que s'ha produït un retard del tot excessiu en la resolució.
En aquest sentit, el Síndic recorda que, d'acord amb la normativa vigent, l'Administració està obligada a impulsar d'ofici els procediments i a tramitar-los amb celeritat, tot evitant paralitzacions i retards que contravenen els principis que han de regir l'actuació administrativa i que ocasionen perjudicis a les persones interessades, ja que demoren l'accés de les persones dependents a les prestacions a què tenen dret.
Per això, el Síndic insta el Consorci de Serveis Socials de Barcelona a extremar les mesures per evitar dilacions com la que s'ha produït en aquest cas, i a vetllar perquè els procediments de dependència es resolguin en tots els casos amb rapidesa i dins del termini màxim establert.