El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment executiu de constrenyiment seguit a nom seu i amb l'aplicació dels recàrrecs de constrenyiment per deutes corresponents a l'impost de vehicles de tracció mecànica de l'exercici de 2012 per un vehicle domiciliat al municipi del Masnou.
El promotor de la queixa exposa el seu desacord amb l'inici del procediment executiu de constrenyiment, i al·lega que la carta de pagament de l'impost en període voluntari se li va enviar a una adreça incorrecta de Mataró.
El promotor aporta un certificat d'empadronament que acredita que des de l'1 d'octubre de 2001 consta inscrit en el padró en una adreça del Masnou. El vehicle objecte de tribut també està domiciliat a la mateixa adreça.
Per aquest motiu, sol·licita la retroacció del procediment recaptatori al període voluntari de pagament i l'anul·lació del recàrrec de constrenyiment.
Atès que l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona va enviar l'avís de pagament del rebut a una adreça de Mataró i, en canvi, va notificar la provisió de constrenyiment a l'adreça fiscal correcta del municipi del Masnou, el Síndic entén que l'Administració tenia coneixement del domicili fiscal del promotor i de l'adreça correcta a efectes de notificacions.
El Síndic fa avinent que, tot i que els avisos de pagament enviats als subjectes passius no són requisits de validesa pel naixement de l'obligació de pagament, sí que són elements importants des del punt de vista de la informació i l'assistència als obligats tributaris, en el marc de les previsions de l'article 85 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
Per aquest motiu, i atès que per mitjà dels avisos de pagament s'instrumentalitza en el món local una activitat administrativa tendent a informar els subjectes passius de l'obligació de pagament dels tributs, aquesta activitat s'ha de dur a terme amb tota la diligència necessària perquè sigui realment efectiva. L'eficàcia de la comunicació dels avisos de pagament dels rebuts comporta necessàriament que es trametin a un domicili correcte, especialment si l'Administració en té coneixement.
L'Administració, doncs, ha de vetllar perquè els avisos de pagament s'enviïn a una adreça correcta i per fer-ho, si és pertinent, ha de desenvolupar una activitat d'investigació per esbrinar el domicili fiscal del subjecte passiu. Si en té coneixement, cal que dugui una bona gestió de la base de dades per evitar notificacions en adreces incorrectes i obsoletes.
Dit això, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.