La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Gironella davant les denúncies que ha presentat pel mal estat d'un solar que confronta amb el seu.
Exposa que té constància que el mes de maig de 2013, l'Ajuntament va enviar un requeriment als titulars del solar en què els donava un termini de 10 dies perquè el netegessin. Tot i això, posteriorment no s'ha fet cap altra actuació, i el solar segueix en les mateixes condicions.
El Síndic recorda a l'Ajuntament de Gironella que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que les persones adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
D'altra banda, cal tenir present que l'article 197 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, estableix que les persones propietàries de tota classe de terrenys, construccions i instal·lacions han de complir els deures d'ús, conservació i rehabilitació establerts per aquesta Llei, per la legislació aplicable en matèria de règim de sòl i per la legislació sectorial. I que les persones propietàries o l'Administració han de sufragar el cost derivat dels deures esmentats.
D'acord amb el mateix precepte, els ajuntaments han d'ordenar d'ofici o a instància de la persona interessada l'execució de les obres necessàries per conservar-les en condicions, sens perjudici que si s'incompleix injustificadament aquesta ordre d'execució l'Administració pugui adoptar mesures d'execució forçosa.
A més, els articles 10 i 11 de l'Ordenança reguladora de la neteja i tancament de terrenys i solars de Gironella regulen el procediment que s'ha de dur a terme per a la neteja dels solars i terrenys.
D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que impulsi els tràmits oportuns per tal de mantenir el solar en condicions adequades i que doni resposta als escrits de la promotora de la queixa.