Resolució
Q-03910/2012 Disconformitat amb un tall de subministrament elèctric d'Endesa sense avís previ

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 30/05/2012
Data de l'últim moviment 05/07/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

ENDESA Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que Endesa suspengués el subministrament elèctric del seu domicili sense avís previ per manca de pagament de dues factures i que, malgrat haver-les pagat el mateix dia, encara no s'hagi tramitat la reconnexió.

Contingut

De la resposta tramesa per Endesa es desprèn que la companyia va prendre les mesures adequades per restablir el subministrament un cop es va fer efectiu el pagament del deute. No obstant això, la persona interessada indica que no va rebre la notificació de l'existència del deute ni l'advertiment corresponent de suspensió del subministrament. 

Cal tenir present que el subministrament d'electricitat forma part dels subministraments domèstics bàsics, per la qual cosa cal garantir que les notificacions de suspensió del subministrament arribin de forma fefaent i amb caràcter previ al titular del contracte per tal que pugui prendre les mesures oportunes per evitar situacions com les que han portat a tramitar aquesta queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

31/05/2012 ENDESA Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/06/2012 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/07/2012 ENDESA Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)