Resolució
Q-03910/2012 |
Disconformitat amb un tall de subministrament elèctric d'Endesa sense avís previ |
|
Data d'inici |
30/05/2012 |
Data de l'últim moviment |
05/07/2012 |
|
Administracions afectades |
|
Administració |
Últim moviment |
|
ENDESA |
Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució |
|
Plantejament
El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que Endesa suspengués el subministrament elèctric del seu domicili sense avís previ per manca de pagament de dues factures i que, malgrat haver-les pagat el mateix dia, encara no s'hagi tramitat la reconnexió.
Contingut
De la resposta tramesa per Endesa es desprèn que la companyia va prendre les mesures adequades per restablir el subministrament un cop es va fer efectiu el pagament del deute. No obstant això, la persona interessada indica que no va rebre la notificació de l'existència del deute ni l'advertiment corresponent de suspensió del subministrament.
Cal tenir present que el subministrament d'electricitat forma part dels subministraments domèstics bàsics, per la qual cosa cal garantir que les notificacions de suspensió del subministrament arribin de forma fefaent i amb caràcter previ al titular del contracte per tal que pugui prendre les mesures oportunes per evitar situacions com les que han portat a tramitar aquesta queixa.
Tramitació
Data |
Administració |
Tràmit |
|
31/05/2012 |
ENDESA |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
18/06/2012 |
ENDESA |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/07/2012 |
ENDESA |
Seguiment finalitzat |
Normativa i jurisprudència
Normativa |
|
Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009) |