L'Ajuntament de Martorelles exposa en el seu escrit que mai no ha deixat de tenir contacte personal i telefònic amb els veïns afectats, i que ha intentat en tot moment millorar la convivència. A més a més, exposa que va oferir als afectats la possibilitat de dur a terme una prova sonomètrica si continuaven els sorolls.
El Síndic observa que la resposta de l'Ajuntament arriba vuit mesos després d'haver-la sol·licitat sense cap raó que justifiqui el retard, i per això recorda que aquest fet implica una manca de col·laboració amb la institució que dificulta seriosament el compliment de les tasques de defensa dels ciutadans que té encomanades per mandat estatutari.
D'altra banda, la resposta de l'Ajuntament només analitza el conflicte existent des de la vessant de la contaminació acústica, i tenint en compte que aquest problema és expressió d'un conflicte de convivència veïnal, segurament provocat per hàbits de comportament i socials insuficients, el Síndic considera que els recursos i les tècniques per combatre els episodis de contaminació acústica no són els més apropiats en aquest cas.
Finalment, atès que en la documentació tramesa per l'Ajuntament no hi consta cap actuació dels serveis de mediació veïnal de conflictes o de la Regidoria de Seguretat Ciutadana o la demanda d'auxili a especialistes externs, tenint en compte les característiques socials de les persones objecte de les queixes, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que prengui en consideració els suggeriments fets per tal d'aconseguir la minoració del conflicte i la pacificació veïnal.