Resolució
Q-03926/2012 Disconformitat amb el tracte inadequat que rep un grup municipal de Valls per part de l'Ajuntament

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 30/05/2012
Data de l'últim moviment 29/07/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Valls Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Els promotors de la queixa, regidors d'un grup municipal de Valls, manifesten la seva disconformitat amb el tracte inadequat que reben de part de l'Ajuntament.

Concretament, es queixen de: l'incompliment dels terminis d'accés a la informació i dels terminis de convocatòria a les reunions d'òrgans de govern, l'incompliment del règim de convocatòria de les sessions del Ple municipal, l'incompliment de diverses mocions sobre el funcionament democràtic de l'Ajuntament i la manca d'espai de treball per als regidors de l'oposició.

Contingut

Un cop analitzada tota la documentació de què es disposa, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Valls la necessitat de complir el règim de convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries dels plens municipals i altres òrgans col·legiats i l'accés a la informació relativa als assumptes inclosos a l'ordre del dia dels òrgans dels quals són membres els membres de la corporació.

Pel que fa al compliment de la moció aprovada pel Ple d'acord amb la qual s'acordava la creació del Síndic de Greuges Local, el Síndic recorda que l'Administració ha de complir i fer complir els seus propis actes administratius, per la qual cosa un cop acordada pel Ple municipal la creació del Síndic de Greuges de la ciutat de Valls, aquesta decisió és vinculant per a l'Ajuntament.

El Síndic recorda, igualment, el deure legal de garantir a tots els grups municipals un espai per al desenvolupament de llurs activitats, que ha d'estar situat, preferentment, al mateix edifici del consistori, a banda de l'espai per tenir reunions en el mateix edifici de la corporació (article 170.1 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril). Els despatxos i les sales habilitades per a reunions i consultes s'han de poder utilitzar durant l'horari habitual de la jornada laboral i segons els criteris i les condicions d'utilització aprovats per acord del Ple.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/08/2012 Ajuntament de Valls Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/10/2012 Ajuntament de Valls Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/11/2012 Ajuntament de Valls Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/03/2013 Ajuntament de Valls Resolució pendent d'acceptació
14/05/2013 Ajuntament de Valls Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
17/06/2013 Ajuntament de Valls Resposta a la resolució pendent d'acceptació
02/07/2013 Ajuntament de Valls Vulneració
18/10/2013 Ajuntament de Valls Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
21/10/2013 Ajuntament de Valls Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
11/03/2014 Ajuntament de Valls Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
07/04/2015 Ajuntament de Valls Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
29/07/2015 Ajuntament de Valls Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració