Els promotors de la queixa, regidors d'un grup municipal de Valls, manifesten la seva disconformitat amb el tracte inadequat que reben de part de l'Ajuntament.
Concretament, es queixen de: l'incompliment dels terminis d'accés a la informació i dels terminis de convocatòria a les reunions d'òrgans de govern, l'incompliment del règim de convocatòria de les sessions del Ple municipal, l'incompliment de diverses mocions sobre el funcionament democràtic de l'Ajuntament i la manca d'espai de treball per als regidors de l'oposició.
Un cop analitzada tota la documentació de què es disposa, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Valls la necessitat de complir el règim de convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries dels plens municipals i altres òrgans col·legiats i l'accés a la informació relativa als assumptes inclosos a l'ordre del dia dels òrgans dels quals són membres els membres de la corporació.
Pel que fa al compliment de la moció aprovada pel Ple d'acord amb la qual s'acordava la creació del Síndic de Greuges Local, el Síndic recorda que l'Administració ha de complir i fer complir els seus propis actes administratius, per la qual cosa un cop acordada pel Ple municipal la creació del Síndic de Greuges de la ciutat de Valls, aquesta decisió és vinculant per a l'Ajuntament.
El Síndic recorda, igualment, el deure legal de garantir a tots els grups municipals un espai per al desenvolupament de llurs activitats, que ha d'estar situat, preferentment, al mateix edifici del consistori, a banda de l'espai per tenir reunions en el mateix edifici de la corporació (article 170.1 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril). Els despatxos i les sales habilitades per a reunions i consultes s'han de poder utilitzar durant l'horari habitual de la jornada laboral i segons els criteris i les condicions d'utilització aprovats per acord del Ple.