El promotor exposa la manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) a la sol·licitud de revisió de grau de disminució que va presentar el 21 de gener de 2010 a l'oficina d'acció ciutadania (OAC) de Singuerlin.
La persona interessada informa que el motiu pel qual va efectuar la sol·licitud de revisió de grau és l'empitjorament de la seva disfunció auditiva, i diu que li han aconsellat que ho sol·liciti per tal de poder canviar d'ubicació laboral.
El 24 de novembre de 2010, l'anterior DASC va informar que la persona interessada encara no tenia dia per passar la valoració de reconeixement de grau de discapacitat. No obstant això, i malgrat el temps transcorregut des d'aquella data, encara no s'ha assenyalat el dia per fer-li la revisió de grau.
Malgrat que s'han dut a terme actuacions a fi d'incrementar els equips de valoració, amb l'objectiu d'agilitar al màxim la resposta a les demandes que el Departament rep i d'aquesta manera reduir l'elevada llista d'espera, en vista de les queixes rebudes al Síndic, s'entén que les actuacions que s'estan duent a terme encara no són suficients per reduir les demores en la resolució d'aquests procediments. Per això, el Síndic recorda la necessitat de fer més esforços per evitar la demora en resoldre aquestes sol·licituds, ja que aquest retard afecta de manera molt negativa els drets de les persones amb discapacitat.
D'altra banda, en l'informe s'indica que, amb la finalitat d'agilitar les demandes que per les seves circumstàncies requereixin un tracte especial, es va considerar establir uns criteris tècnics objectius de priorització de sol·licituds. I, en aquest cas, el DASC informa que si la demanda de valoració de reconeixement de grau de discapacitat del sol·licitant es concreta en algun dels motius que requereixin un tracte especial, aquesta persona es pot en contacte amb el centre d'atenció al discapacitat (CAD) Terrassa. No obstant això, no consta que s'hagi facilitat aquesta informació a la persona interessada.
D'acord amb tot això, el Síndic suggereix a l'actual Departament de Benestar Social i Família que adopti les mesures oportunes per tal de pal·liar efectivament els problemes estructurals de manca de personal en la gestió de les sol·licituds de reconeixement de grau de disminució amb la màxima celeritat possible, per tal de garantir la resolució d'aquests assumptes dins del termini màxim establert per la normativa vigent. Pel que fa al cas concret que ha motivat aquesta queixa, el Síndic li suggereix que adopti les mesures adients per agilitar la tramitació de la sol·licitud de revisió esmentada, de manera que es resolgui el procediment com mes aviat millor.
Finalment, el Síndic demana informació de la data prevista per a dur a terme la valoració de la persona interessada.
Atès que el 27 d'abril de 2011 el Departament de Benestar Social i Família ha informat que en data 8 d'abril de 2011 es va dictar la resolució de la sol·licitud de revisió de grau de dependència de la persona interessada, el Síndic entén que el problema que va motivar la queixa ha quedat solucionat i dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte.