Resolució
Q-03941/2014 Manca de resposta a una reclamació prèvia a la via de la jurisdicció social presentada contra una resolució de suspensió de la pensió no contributiva

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 28/05/2014
Data de l'últim moviment 17/12/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic
Síndic Municipal de Greuges de Sabadell Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la reclamació prèvia a la via de la jurisdicció social que va presentar el 5 de juliol de 2013 contra la resolució de suspensió de la pensió no contributiva de 30 d'abril del mateix any.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per a la seva tramitació. 

Per tot això, el Síndic suggereix  al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la reclamació prèvia presentada pel promotor i que se li doni resposta sense demora, ja que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/08/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
25/09/2014 Síndic Municipal de Greuges de Sabadell Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
26/09/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
17/11/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar