La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de la Universitat de Barcelona (en endavant UB) a un escrit de queixa que hi va adreçar en data 31 de maig de 2011 i en el qual plantejava tot un seguit de fets relatius a la seva participació el curs 2009-2010 com a alumna del Postgrau d'Assessoraments Lingüístics i Serveis Editorials, en què va obtenir una nota final amb la qual es mostrava disconforme.
En aquest escrit també sol·licitava al Rectorat de la Universitat que donés resposta a un escrit de data 15 de desembre de 2010 en què demanava que se li apliqués la mitjana de totes les proves de la segona avaluació del mòdul Assessoraments, ja que considerava que s'havien vulnerat els seus drets com a alumna de la UB per manca d'informació sobre els criteris d'avaluació, tenint en compte què únicament havia rebut un escrit de data 23 de desembre de 2010 de l'Agència de Postgraus sense cap peu de recurs ni indicació de l'organisme al qual podia dirigir-se en cas de disconformitat.
En l'escrit de data 31 de maig de 2011, la persona interessada també demanava que se li lliurés un certificat d'assistència i aprofitament del postgrau i, en cas de disconformitat amb la resposta, demanava conèixer a quin òrgan calia que s'adrecés per manifestar el seu descontentament.
No consta que la persona interessada hagi rebut cap més escrit de la UB amb posterioritat a l'avís de recepció de data 17 de juny de 2011 en què se li comunicava que s'havia tramès una còpia del seu escrit i la documentació que hi annexava a la vicerectora competent per raó de la matèria, per tal que elaborés l'informe preceptiu.
Tot i el temps transcorregut des que presumiblement es va traslladar a la vicerectora l'assumpte que afectava la persona interessada, no ha estat fins al 2 de febrer de 2012 que finalment s'ha dictat una resolució, la qual només recull com a novetat un document de data 2 de febrer de 2012 elaborat per l'administrador de l'Agència de Postgrau. Aquest informe es limita a reconèixer que, tot i que la competència per resoldre la reclamació de la persona interessada de data 15 de desembre de 2010 no està clarament identificada dins de la UB, l'escrit de director de l'Agència de Postgrau de data 23 de desembre de 2010 donava resposta a la persona interessada, tot i que de manera poc formal, i en la línia de la conciliació amb què s'havia actuat en casos similars.
Sembla que aquesta resolució s'ha intentat notificar sense èxit a la persona interessada en dies i hores diferents respectant les disposicions legalment establertes sobre les notificacions administratives en el domicili de la persona interessada, si bé es desconeix si s'ha fet cap publicació edictal a fi de garantir els drets de defensa d'aquesta persona.
Un cop revisada la resolució, el Síndic entén que la UB no ha acceptat la recomanació formulada pel Síndic de Greuges de la Universitat de Barcelona amb posterioritat a la repetició de l'avaluació realitzada per la persona interessada en data 4 d'octubre de 21010, i que el Síndic de Greuges de Catalunya subscriu íntegrament, en el sentit que, atès que no s'ha dictat unes normes sobre l'avaluació i l'aprenentatge del curs pròpies per als ensenyaments no oficials, els criteris i els procediments d'avaluació han de constar al pla docent i, per tant, facilitar la informació de forma oral sobre el rendiment exigit per superar una prova o una assignatura no compleix a les garanties establertes estatutàriament (Estatuts de la UB) sobre el dret a una avaluació justa.
En conseqüència, el Síndic suggereix a la UB que revisi l'actuació duta a terme amb relació a l'avaluació de la persona interessada, i que d'ara en endavant i en relació amb els títols propis de la UB al Pla docent quedi constància clara i efectiva dels criteris d'avaluació i qualificació de l'aprenentatge dels alumnes per evitar l'eventual presentació d'altres queixes amb el mateix fonament que la de la persona interessada.
Posteriorment, el director de l'Agència de Postgrau ha comunicat al Síndic que, un cop revisada l'actuació de la Universitat, s'entén que no s'ha infringit el dret de la persona interessada a una avaluació justa, ja que es considera que l'alumna coneixia els criteris d'avaluació i que se li va fer un segon examen.
També ha comunicat que, amb la finalitat de respectar el principi de transparència, s'estan incorporant als plans docents de les assignatures i/o cursos dels títols propis els criteris d'avaluació i qualificació.
Atesa aquesta resposta, el Síndic considera acceptat parcialment el suggeriment que va formular i dóna per finalitzada la tramitació d'aquesta queixa.